Kurs i Stockholm

Jag har varit på kurs i Stockholm. Jättetrevligt faktiskt… 🙂

Det började igår på morgonen 4.20 när Mikael väckte mig. Han studsade upp ur sängen och gick för att äta frukost medan det tog lite längre tid för mig. När Mikael farit på jobbet gjorde jag mig klar för att åka. Jag blev hämtad av en taxi och blev skjutsad till flygplatsen där jag mötte upp Åsa, Danne och Bror.

Flygresan gick bra och jag kämpade hårt för att inte visa hur fruktansvärt flygrädd jag är. Hujja… Den där paniken vid start och landning är verkligen inte kul… Men allt gick bra och vi kom levande fram. I Stockholm stod en taxi och väntade och vi blev skjutsade till Tegnergatan där kursen var.

Själva kursen var jättebra, tycker jag. Jag vet dock att man måste vara så pass intresserad som jag är, för att uppskatta det. Jag kan mycket väl förstå om det finns dem som verkligen inte skulle tyckt om detta. Men eftersom jag var där och jag gillade det, så är jag riktigt nöjd.

På lunchen gick vi på en ganska fin restaurang på Drottninggatan som heter Grill. Googla på det, men det var jättemysigt. Det var flera olika ”rum” med olika teman och vi satt i ”Bordellen” och åt…

Efter lunch fortsatte kursen. Den var väldigt intensiv och det var inte så mycket raster, mest korta bensträckare. Och kursen höll på ända till 17. Så man var ganska slut efter denna dag då man först stigit upp så tidigt och sedan kursat hela dagen…

Men vi gick och checkade in på hotellet August Strindberg och gick upp till våra rum. Vi gjorde oss i ordning och gick sedan ut på stan. Vi hittade till en mysig restaurang på Odenplan som heter BankOmat. Där åt jag en supergod grillad lax och vi satt i några timmar och surrade på.

Vi var tillbaka på hotellet i precis lagom tid för att jag skulle hinna se Gray’s… 🙂

Idag åt vi frukost och satt länge och väl där innan vi begav oss ut på stan. Det blev en hel del strövande runt i stan och in på en hel del affärer. Jag kan inte påstå att Danne och Bror tyckte att det var lika kul som jag och Åsa… Men faktiskt så köpte jag ingenting. Det är så med mig, jag är inte så mycket för att shoppa… Men jag älskar att gå i affärer, så det var trevligt.

Efter en god lunch gick vi tillbaka till hotellet och väntade på taxin. På Arlanda shoppade jag faktiskt. Det blev en parfym av Marc Jacobs… Daisy heter den…

Flygresan hem gick oxå mycket bra och när taxin skjutsat hem mig kände jag hur otroligt slut jag var. Mikael var inte hemma, så jag testade min nya parfym. Mikael kom en stund senare och då frågade han vad som luktade. Jag skulle precis säga ”min parfym” när han säger ”det luktar skurmedel”… Pucko… Den luktar faktiskt jättegott…

Ja, efter detta långa inlägg har jag kanske inte läsare kvar, men om någon fortfarande läser så kan jag meddela att jag har varit på kurs, haft det underbart, men älskar att vara hemma.

Bilder ska ni få, det blir i ett annat inlägg…