Jennys sida

Helg med massa händelser

Vilken himla helg jag har haft! En av de bättre måste jag säga. Jag har verkligen fått massor gjort, och då menar jag inte nytta enbart, utan bara det att massa aktiviteter har blivit genomförda.

I fredags sjösatte vi båten som sagt. Det gick jättebra och det kändes riktigt kul att få det gjort och få igång sommaren. Vi har pratat med flera båtägare som sagt samma sak. Inte alla är lika ivriga som vi, men många är det och jag förstår dem.

I lördags mötte jag upp mina vänner i Luleå. Jag tog bussen till stan och stod och kikade på stadsmaran som var, innan jag gick till hotell Sense och mötte upp mina kompisar. Vi drack lite champagne innan vi drog ner till Friends för att äta lunch. Vi satt där ganska länge och njöt av varandras sällskap. Efter det gick vi en sväng genom stan och hamnade på Allstar. När vi var där dök Mikael upp (han hade varit ute på Likskär och hjälpt till stata upp anledningen), och gjorde oss sällskap.

Utanför Allstar råkade vi stöta på Fredrik som körde runt i hans fina Impala, så vi hoppade in i den och åkte en sväng. Sedan skjutsade han oss tillbaka till hotell Sense.

Framme där, så bytte vi om och så gick vi på spa. Det var huuuuuur härligt som helst. Vi satt i poolen, bastu och annat och ”hängde” lite i relaxavdelningen. Riktigt mysigt. 🙂 Efter duschning och ombyte så gick vi på hotellets restaurang och åt middag och var i baren, innan jag och Mikael sedan tog bussen hem.

En riktigt himla toppendag!!

Idag så vaknade vi upp till ett vackert väder, vilket allt gör att dagen känns bra. 🙂 Efter frukost så bytte vi om och så for vi till mammas hus och bröt bort vardagsrumsgolvet. Det har varit ett riktigt fult golv, så vi ska byta det nu innan det går ut till försäljning.

När golvet var borta, så åkte vi hem, bytte om och så for vi och handlade torrvaror till båten. Det är alltid viktigt att ha med sig konserver och annan mat så att man är säker på att man klarar sig. Dock har jag hittills aldrig varit med om att det har varit för LITE mat, snarare helt tvärt om, men ändå.

Efter handlingen åkte vi förbi Dagobert och köpte sallad som vi tog med till båten och åt där. Riktigt mysigt att sitta i aktern och äta. Sommarkänslor på topp. Det händer också alltid något när man sitter så där, som tex idag när en stor båt höll på ramma tre segelbåtar. Det var bara ogjort att han smällde i. Stackarn… Men tack och lov så gick det bra.

Efter mat och fix i båten så åkte vi och servade våra cyklar så att de är klara inför sommaren. Vi har ett garage i stan där vi brukar parkera och ha cyklarna ner till hamnen. I år är det ännu viktigare då det finns mycket mindre parkeringsplatser än tidigare år. Men nu är våra cyklar klara inför sommaren. 🙂

Sedan har kvällen mest bestått av städning och matlagning. Nu är klockan ca 19.30 och helgen börjar gå mot sitt slut. Men det gör inget för det har varit en mycket bra sådan. 🙂

Jag hoppas alla ni också har haft en bra helg!

KRAM <3

Det blir inga bilder idag, trots att jag tänkt det.
Alla bilder blev vinklade åt fel håll så fort jag publicerat.